Gramy na emocjach – warsztaty dla dzieci

Autorski cykl warsztatów poświęconych poznawaniu własnych emocji, ich roli w życiu, radzeniu sobie z „trudnymi emocjami”. Cykl składa się z 5-ciu lekcji po 90 minut każda. Jest dostosowany to grup wiekowych 8-10 lat i 11-13 lat

Cel warsztatów:

  • nabywanie pozytywnych postaw wobec siebie i otoczenia;
  • uzyskanie stanu odprężenia i pozbycia się nadmiernego napięcia;
  • kształtowanie prawidłowych nawyków kierowania swoich emocji;
  • poprawienie koncentracji uwagi;
  • rozwijanie wyobraźni;
  • zredukowanie lęku i agresji;
  • zwiększenie świadomości własnego ciała, myśli i uczuć;
  • poznanie metod wyciszających w sytuacji stresu;
  • poznanie siebie, swoich przekonań i oczekiwań;
  • zwiększenie świadomości odczuć ciała i własnych emocji;
  • obserwacja powiązań pomiędzy myślami, emocjami,a reakcjami fizjologicznymi

Poniżej przedstawiam ramowy plan warsztatów:

Lekcja 1. Co czuję i czy tego potrzebuję?

Skuteczne radzenie sobie z emocjami to kluczowa umiejętność. A nazywanie własnych emocji to ważny pierwszy krok na drodze do tego, aby sobie skutecznie z nimi poradzić.

  • Nazwanie podstawowych emocji;
  • Rozmowa na temat ich roli, zastosowania,
  • Wytłumaczenie, że nie ma dobrych i złych emocji,
  • Wskazanie, że każda emocja jest potrzebna,
  • Interpretacja emocji (ćwiczenie 1),
  • Emocjonalne różnice w postrzeganiu zdarzeń (ćwiczenie 2),
  • Teoria emocji Plutchika (ćwiczenie 3)

Lekcja 2. Boję się!

  • Rozmowa na temat roli strachu i jego właściwości.
  • Uczestnicy wymieniają sytuacje, w których odczuwają strach.
  • Przedstawianie objawów somatycznych towarzyszących strachowi. Uczestnicy wyrażają strach przy pomocy mimiki, gestu, pozycji ciała.
  • Co napędza mi stracha (ćwiczenie 1)
  • Ćwiczenia uwalniania lęku – Body2Brain (ćwiczenie 2)
  • Uczestnicy proponują różne sposoby radzenia sobie ze strachem.
  • Jak oswoić strach (ćwiczenie 3)

Lekcja 3. Smutno mi!

  • Rozmowa na temat roli smutku i jego właściwości.
  • Uczestnicy wymieniają sytuacje, w których odczuwają smutek.
  • Przedstawianie objawów somatycznych towarzyszących smutkowi. Uczestnicy wyrażają smutek przy pomocy mimiki, gestu, pozycji ciała.
  • Dlatego empatia jest tak ważna?
  • Zwierciadło (ćwiczenie 1)
  • Pocieszyciel (ćwiczenie 2)
  • Uczestnicy proponują różne sposoby radzenia sobie ze smutkiem

Lekcja 4. Denerwuje mnie to!

  • Rozmowa na temat roli złości i jej właściwości.
  • Przedstawianie objawów somatycznych towarzyszących złości. Uczestnicy wyrażają złość przy pomocy mimiki, gestu, pozycji ciała.
  • Ankieta kiedy odczuwasz złość (karta pracy 1) i praca plastyczna
  • Termometr złości (ćwiczenie 1)
  • Uczestnik proponuje różne sposoby radzenia sobie ze złością.
  • Gramy na emocjach, czyli muzyka łagodzi obyczaje (ćwiczenie 2)

Lekcja 5. Cieszę się!

  • Rozmowa na temat roli radości i jej właściwości.
  • Uczestnicy wymieniają sytuacje, w których odczuwają radość.
  • Przedstawianie objawów somatycznych towarzyszących radości.
  • Głuchy telefon radości (ćwiczenie 1)
  • Odczuwamy radość (ćwiczenie 2)
  • Moc wdzięczności (ćwiczenie 3)

Materiały do pobrania

Jeśli sam jesteś wykładowcą i chciałbyś skorzystać z materiałów dydaktycznych do tych warsztatów, możesz je zamówić. W pakiecie znajdziesz szczegółowy plan warsztatów, materiały do wydrukowania – karty pracy i dokładne opisy ćwiczeń.

Zamów warsztaty

W celu zamówienia warsztatów proszę o kontakt telefoniczny pod numerem telefonu: 514-829-980 lub mailowy: kontakt@emocjewciele.pl

Scroll to top

Formularz zamówienia

W celu zamówienia materiałów, wypełnij formularz, który znajduje się poniżej. W wiadomości zwrotnej otrzymasz szczegóły dotyczące płatności. Po jej uregulowaniu uzyskasz hasło dostępu do strony, z której będziesz mógł pobrać wybrane materiały.